diumenge, 1 de desembre de 2013

ELS CATALANS

ELS FERROCARRILS DE LA GENERALITAT ("Els catalans")

  El seu traçat va portar molts més problemes que el de la RENFE. Primer hi havia la controvèrsia entre si el seu trajecte passaria per Sant Vicenç o per Castellgalí i després si hauria de passar pel mig del poble i com ho faria.
  Després de més de 2 anys d'estira i arronsa, van començar les obres.




  El trajecte es va inaugurar el 22 d'agost del 1924.


 El Breny, número 71.

Una de les grans polèmiques es va resoldre 
amb la construcció d'aquest pont amb tres arcades
per tal de permetre el pas dels vianants i de l'aigua.

1953, setembre.
Revista Castellet, número 104.

 Es va haver de construir un pont
per poder creuar el riu.
Arxiu Miquel Vila.

Pont de ferro i darrere Cal Balet.
Cedida Mercè Canadell i Forest.

1927
Estació dels Catalans.
Arxiu Miquel Vila.

1935
L'estació i el magatzem de càrrega.
Arxiu Miquel Vila.

Antic pont de ferro.
Arxiu Miquel Vila.

Anys quaranta. Pintors al pont de ferro.
La primera imatde, cedida Mila Muns. La segona imatge cedida Maties Ayuso.










1944
Pont de ferro.
Cedides família Llovet Canal.


1942
Pilar i Maria Rosa a la barana del pont dels Catalans de la plaça del Pi, amb joves de la Falange. Entre elles, Aurèlia Canal.
Cedida Pilar Bernadas.



1944. Jardins de l'estació.
Cedides Teresa Codina.

1945
Família Bernadas a l'estació.
Cedides Pilar Bernadas.


1945
Cedida família Llovet Canal.

  El dia 28 de maig de l'any 1948 va descarrilar un tren dels catalans. A la revista Castellet, número 16, apareixia el relat del succés, amb un toc molt personal de l'autor.

1948
Castellet, número 16
1948 Cap de l'estació.
Besavi d'Esteve.
Cedida Esteve Lafont.


Anys cinquanta.
Joaquim Fenero i Encarna Medina
Cedida Ramon Fenero.



Anys cinquanta.
Cedides David Bricollé.

Anys cinquanta. La màquina.
Cedida Rosa Casajuana.


1956
Cedida Rosa Fontanet.

Arxiu Miquel Vila.

Arxiu Miquel Vila

Anys seixanta.
Família Codina Guàrdia.




Anys seixanta. 
Arxiu Miquel Vila.

Antic pont de ferro.
Fotografia baixada del blog Castellet de Llobregat.

1962, any de la gran nevada. L'estació al fons.
L'Esperança i el seu pare.
Cedida Espe Vila.

Anys seixanta.
Pont de ferro.
Cedida Pep Codina.

Anys seixanta.
Arxiu Ricard Gomis. 

1962
Arxiu Ricard Gomis. 

1963
Cedida Pep Codina i Guàrdia.

Estació vella.
Elisa Puig.

1976
"El Breny" n. 20

1977 es canvia el pont dels catalans.
"El Breny" n.33


Els incòmodes trens de principis dels anys vuitanta.
Cedida David Bricollé.





  L'any 1982 l'empresa Dragados y Construcciones S.A. comença les obres d'electrificació i renovació de la via, del tram comprès entre Castellbell i Manresa.
  Així mateix es preveu la construcció de dos passos soterrats als carrers Cervantes i Enginyer Llansó, la renovació de l'edifici de l'estació i, per a l'any següent el funcionament dels nous trens que l'empresa La Maquinista ja estava contruïnt.
El Breny, número 79.



 1983
Construcció del pas soterrat.
Cedides David Bricollé.


Pas soterrat sota les vies dels FFCCG
Arxiu Miquel Vila.

Pas sota les vies, paral·lel a la carretera.
Arxiu Miquel Vila.


1984 Inauguració del pas soterrat.
Amb el vicepresident de la Diputació de Barcelona, Josep M. Calmet.
Cedida David Bricollé.

1985 construcció de la nova estació
"El Breny"

1986 estació vella
Arxiu Miquel Vila

 1986 estació nova
Arxiu Miquel Vila.


Anys vuitanta.
Durant uns anys, les dues estacions conviuen.
Cedides David Sanz.

2013 juny.
Pont nou dels F.C.G.
Cedida Núria Puértolas.

 2013 juny.
Pont nou dels F.C.G.
Cedida Núria Puértolas.


Cap comentari:

Publica un comentari